Mot päls

Nu tänkte jag prata lite om päls och almänt djur.

För det första tycker jag inte man ska ha päls. Tänk, flera tusen dör varje dag bara för att vi ska få något som är snyggt, värmande och jag vet inte vad. Djuren som oftast lever i flocker får bo i en bur själva. Det är som att de sitter i fängelse fast dom inte gjort något(säker enu värre) Jag fattar inte hur personer kan jobba med sånnt!

För det andra tycker jag man inte ska göra katter till innekatter. Det är så taskigt attgå ut med dem i koppel. Okej, hundar gå i koppel men det är för att det inte går att göra något annat. Detsutom uppfostrar vissa hundar till att gå utan koppel. Katter kan gå lösa och komma hem igen så varför ska man då uppfostra dom tvärtom. Jag tycker inte heller att man ska ha kaniner, marsvin, hamstar och andra djur i burar. Tänk att sitta i en bur hela dagarna. Jag vet inte hur man skulle annars göra men jag tycker inte det är rätt att dom ska sitta i bur. Tänk om du satt i bur hela dagarna.

Det här är bara en liten del om vad jag tycker och om ni inte håller med så kan ni säga det. Men jag kommer alldrig att sluta tycka så här.

Bye bye!

This entry was posted in Djur, Mina tankar. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

